donderdag 12 juli 2018

Bijna 4 Daagse 2018

Het is nu donderdag.. over een week is de 3e dag van de 4daagse 2018 alweer een paar uur aan de gang.
Wauw de tijd is hard gegaan!

Vorig jaar had ik al niet een hele beste voorbereiding door allerlei omstandigheden.. Dit jaar is het zo mogelijk nóg slechter verlopen.
Aan veel lopen was ik nog niet toegekomen en op het moment dat ik dat een beetje kon gaan plannen, scheurde ik tijdens een hoestbui een tussenribspier.
Man wat doet dat verschrikkelijk zeer!!  De eerste medicatie bleek na een paar dagen toch niet voldoende en dus over op morfine.  Na een paar dagen weer verhoogd... al met al ben ik 2 maanden uit de roulatie geweest.
Gewandeld heb ik dus nagenoeg niks en ook aan mn conditie werken zoals vorig jaar dmv Boxfit training is tot heel erg minimaal beperkt.
Ga ik toch aan de 4daagse beginnen??   JA, dat ga ik!

Zaterdagochtend ga ik weer naar Annemarie, dat is vorig jaar prima bevallen.
Lekker samen bijkletsen, even Nijmegen in om wat van het feest mee te maken en van haar uit zondag weer naar de kerk en aanmelden.
Dan maandag weer naar hetzelfde lieve gastgezin als vorig jaar.

Ik ga voor de 8e x starten en ben van plan om net als vorig jaar gewoon ontspannen mijn ding te doen.  Ik heb tenslotte de tijd aan mezelf en hoef met niemand rekening te houden.
Stoppen kan ik wanneer ik maar wil en hoe vaak ik maar wil dus dat moet goed gaan komen.
Onderhand heb ik genoeg "Nijmegen" ervaring om te weten wat en waar ongeveer mijn valkuilen zijn.. Eten en drinken is erg belangrijk dus daar zorg ik goed voor.   Vorig jaar heb ik ontdekt dat ik beter op "af en toe een hapje" loop dan op ineens bv een hele krentenbol. 

Wat voor mij (zoals ieder jaar) weer een "dingetje" is, is het weer.
Als je nu naar de voorspellingen kijkt is het heel de week droog en zo'n 27/28 graden, maar de afgelopen weken was er ook wat regen af en toe.
Persoonlijk maak ik me daar wel het meest druk om... die temperatuur.
Voor mij persoonlijk is 18 graden zat ;-)
Maar goed het is nog geen dinsdag dus er kan nog zat veranderen.  De regenponcho en reserve schoenen gaan maar gewoon mee.
Maar ook het koelhanddoekje, mn pet en de zonnebrand.
Op de dagen die ik door de jaren heen als persoonlijk zwaarste heb ervaren, heb ik dit jaar gelukkig in elk geval een vroege start, dus dat scheelt toch een uur.

Kortom... IK GA ERVOOR!!
Ben van plan om vrijdag het cijfertje 8 op mijn medaille te pinnen  na een week gewoon lekker ontspannen lopen en genieten van alles en iedereen om me heen.

Wordt vervolgd...
 

2 opmerkingen:

  1. Je bent en blijft een topper ik.ga je zeker volgen volgende week.en heel hard duimen voor een week 18 graden. Zet hem op. Xx

    BeantwoordenVerwijderen

Dag 4.. Cuijk

Laatste dag vandaag.. Om half 6 stond ik aan de start, kwartiertje wachten en toen begonnen de laatste 42,5 km! Het eerste gedeelte is ...