vrijdag 19 juli 2019

Dag 4.. Cuijk

Laatste dag vandaag.. Om half 6 stond ik aan de start, kwartiertje wachten en toen begonnen de laatste 42,5 km!

Het eerste gedeelte is stil en relatief saai, al zie je soms wel leuke dingen langs de weg.. spandoeken bv (ook al zijn ze niet voor jou) vreemd uitgedoste wandelaars enz.  Maar bv ook deze échte 4daagse fan.. daar liepen we de laatste 3 dagen langs,
 
 
Om 8:00 liepen we bij de mooie Hatertse Vennen langs de schaapskudde, de herder was voor de vele foto's tussen zijn schapen gaan zitten ;-)


Om 8:30 bij de NS weer aan een soepie.. Daarna richting de Overasseltse dijk

Om 9:15 liep ik op de dijk... ook zo'n vreselijk ding, ongeveer 3,5 km slingerend langs de Maas.
Je kan meestal niet echt je tempo lopen en er is weinig aan muziek of publiek te vinden.
Als het dan ook nog eens warm is, zoals vandaag is het onder de wandelaars ook een beetje tam.
Gelukkig raakte ik halverwege aan de praat met een leuke Nederlandse soldaat en zijn vader, dat hielp behoorlijk in het doden van de tijd.
Gedrieën gingen we na de dijk de brug over en Linden in.
In Linden zijn we elkaar kwijt geraakt en ging ik dus alleen het stuk waar ik zo'n hekel aan heb langs de plas op op weg naar Beers.
Onderweg opnieuw gelukkig een gesprekspartner gevonden en daar mee op gelopen tot in het gezellige Beers

In Beers was weer gezellig veel publiek op de been en was er veel muziek,
Vanaf hier wordt het eigenlijk alleen maar leuker.

Na Beers loop je Cuijk in .. Cuijk is écht 1 groot feest!!
Vlak voor de pontonbrug een bord met de mededeling dat we nog 14,5 km te gaan hadden.





Na de pontonbrug nog weer een rust ingelast, een plasje gedaan en weer moed verzameld om wederom en stuk dijk te pakken.
Onderweg in Mook kwam ik dit stel (midden foto) tegen, zij zijn tijdens de 4daagse getrouwd en liepen dus als Mr. en Mrs. de dag uit

Na Mook richting Malden.. eigenkijk is het 1 rechte weg van Mook naar Nijmegen.
Het is dat je een hoop gezelligheid en muziek tegenkomt, anders is het een naar stuk van ong. 8,5 km

Daarna de St, Annastraat/Via Gladiola op.. Het was mega druk. Dus duurde het lang, weer geen tempo enz.


Gelukkig ook vandaag weer een bekende langs de kant... Linda Bronsgeest onwijs lief dat je er was samen met je dochter!

En dan eindelijk de finish!! I DID IT AGAIN!!!
Om 16:14 meldde ik me af en ontving mijn cijfertje 9 voor op mijn medaille.


Nog even een drankje en een kroketje gehaald bij "Corry" en afscheid genomen met een "Tot volgend jaar"
"Thuis" hartelijk ontvangen, gezellig de dag doorgenomen en alle wandelverhalen gehoord van iedereen, heerlijk gegeten en zo slapen.
 
Ik wil iedereen bedanken die op wat voor manier dan ook ervoor gezorgd heeft dat ik het dit jaar (ondanks slechte voorbereiding) toch weer gehaald heb

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dag 4.. Cuijk

Laatste dag vandaag.. Om half 6 stond ik aan de start, kwartiertje wachten en toen begonnen de laatste 42,5 km! Het eerste gedeelte is ...