dinsdag 17 juli 2018

Dinsdag 17 juli 2018... zoals gebruikelijk Blauwe dinsdag

Ik was al ruim voor de wekker wakker, zullen wel zenuwen zijn.. is toch iedere keer weer spannend, ondanks de ervaring.
Op mijn gemak dus het hele ritueel van aankleden, voeten verzorgen, spullen checken, ontbijten, schoenen aantrekken, eten en drinken in orde maken afgewerkt.
Toen ik even voor half 5 de deur uit wilde regende het zowaar.
Een paar dikke spetters en voor ik de hoek om was was het al droog.
Bij die paar spetters is het ook gebleven (op de "douches" onderweg na dan)

Die douches zijn opzich wel lekker als je zelf kan kiezen of je nat wil worden, maar soms richten mensen ongevraagd een tuinslang of supersoaker op je behoorlijk verhitte lijf en dan schrik je je werkelijk het apezuur.
Je reactie kan dan leuk zijn voor een ander, zo riep ik bijvoorbeeld heel hard "Holy Moly" toen ik weer een flinke douche kreeg, en daar werd dan weer hartelijk om gelachen door een peloton Franse soldaten.  Oke dan kan je zelf ook wel weer lachen, maar toch.. je heb wel een hartverzakking te pakken 😜

Bij de start was het nog niet echt druk en dus kon ik redelijk op tijd weg.

Uiteraard werden we weer uitgezwaaid door (voornamelijk) dronken studenten, maar geloof me.. dat is écht een feest.
Hun enthousiasme is aanstekelijk en (bijna) iedereen gaat er leuk mee om. (Bromberen heb je nou eenmaal altijd)


Het eerste stuk was gezellig druk en zo kwamen we de Waalbrug op.
Vanaf de Waalbrug zagen we ook nog een saluut van de brandweer.

Direct na de Waalbrug al de eerste controle.
De eerste (ong) 15 km heb ik aan 1 stuk doorgelopen en toen kwam ik om ongeveer 7:55 aan bij de NS. Daar heb ik hun overheerlijke en lekker zoute groentensoep genomen

Om 9:54 kwam het bord waarop stond dat we nog 18 km moesten.

Op zich wel prettig, maar nu gingen we richting Bemmel en dat betekend dat je ook nog een heel naar, lang en saai stuk dwars door de polder in de brandende zon krijgt.

Vlak er voor en ook op een klein schaduw plekje, even gestopt.
De 50 komt er aan het begin van dat stuk ook weer bij en dus werd het ook meteen weer drukker.

Een 2e bakkie soep genomen bij de NS toen dat stuk klaar was, en daarna weer door.
Ik  stop met dit warme weer vaker.. aan 1 kant wel lekker maar het opstaan en opstarten wordt wel steeds lastiger.
Maar goed ik heb het gewoon nodig. steeds even iets eten en nóg meer drinken.

Door naar Lent daar is het ook altijd feest.. weer een gezellig stukje route dus.
Vanuit Lent gaan we weer naar de Waalbrug.

Nog een laatste stop gemaakt en na een min of 10 weer door.
Nu weer in 1 ruk naar de Wedren.
Nog een flink oponthoud bij de oversteek van de Oranjesingel en toen rond 15:10 afmelden en de startkaart voor morgen ophalen.

Toen die in the pocket was uiteraard even naar Snackbar Corry voor cola en een ijsje en daarna wilde ik nog even op de wedren gaan kijken of er nog bekenden waren.

Maar toen ik bij de "afslag" naar de Wedren kwam zag ik voor me een eenheid van de landelijke politie en dus ben ik daar heen gelopen om Peter gedag te zeggen.  |
Hij loopt zijn eerste 4daagse en ook nog eens de 50km.  Ook hij had een goeie dag gehad.

Nog even een stukje mee opgelopen en toen naar "huis" .. lekker even met de voetjes in het zwembad, daarna douchen.. nu dit verhaaltje schrijven en straks lekker eten.

Vanavond weer vroeg tukkie doen. Morgen wordt het 1 graad kouder dan vandaag zeggen ze, wat ik wel hoop is dat het windje dat in de loop van de middag is gekomen, dat dat blijft.

Fijne avond  en tot morgen 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dag 4.. Cuijk

Laatste dag vandaag.. Om half 6 stond ik aan de start, kwartiertje wachten en toen begonnen de laatste 42,5 km! Het eerste gedeelte is ...