maandag 16 juli 2018

Weekend voor de start

Zaterdagochtend rond half 9 ben ik vertrokken naar Rheden.. lekker weer een weekend logeren en vertroeteld worden door Annemarie.
Na mn spulletjes op mijn kamer te hebben gezet en een lekker bakkie te hebben gedaan zijn we naar Nijmegen vertrokken.
Lekker door de stad geslenterd, over een nog lege Wedren gelopen.

Onvoorstelbaar hoe hard daar gewerkt wordt.. er was nog zóveel werk te verzetten, maar zondag was toch alles klaar!
We hebben genoten van terrasjes, muziek en mensen kijken.
Nog even de laatste spullen voor de 4daagse gescoord.
Hanny was met haar vriendin Ellen ook in de stad om te feesten.
Met elkaar zijn we even naar de Waalkade gelopen.
Daar besloot Annemarie dat het leuk was om samen het reuzenrad in te gaan.
Haha allebei flink last van hoogtevrees, maaar wel gedaan!! Best stoer van ons ;-)


Op de Waalkade is ook de Kaai .. dit is een gezellig terrein vol met foodtrucks, muziek en gezelligheid.  Lekker een bakje tortillachips met van alles gehaald en heerlijk, met uitzicht op de Waal op zitten eten





Begin van de avond waren we het geslenter zat en zijn we naar huis gegaan. 
Nog even een boodschapje gedaan en toen naar Annemarie d'r zus Marjolein om de hondjes weer op te halen.
Heerlijk nog even op het balkon gezeten, broodje gegeten en op tijd naar bed.
Mijn wekker zou alweer vroeg gaan ivm de traditionele Vierdaagse Kerkdienst.


Zondag 15 juli

Zoals gezegd de wekker ging vroeg, en om 7:15 zat ik in de auto op weg naar Nijmegen.
Rond de klok van 8 uur stond ik voor de kerk, en ik was niet eens de eerste 😄
Al vrij vlot liep het vol.  Om 9 uur mochten we naar binnen en om 10 uur begon de dienst.
Het is altijd een dienst toegespitst op het wandelen. Ook de 3 voorgangers (Priester, Dominee en Aalmoezenier) lopen allemaal mee.
Aan het eind weer het Vierdaagselied.. 1000 man die uit volle borst meezingen is zó indrukwekkend!!




Na de dienst zaten Annemarie en vader Ben al te wachten op het terras en konden we aan de koffie met uiteraard appeltaart.  Vierdaagse beginnen zonder appeltaart dat kan natuurlijk niet 😋


Na de koffie zijn we in het gezelschap van medewandelaar Frits door de stad naar de Wedren gelopen.om aan te melden.   Deze meneer Frits is midden 70 en loopt al 10 jaar de 30 km met 2 nieuwe knieën!! Respect!!


Op de Wedren was het al behoorlijk druk!!  Blijkbaar hebben er op zondag zich "pas"ruim 15.000 mensen aangemeld, dat betekend dat er vandaag nog 32.000 moeten komen ongeveer.


Na een gezellige dag en avond .. heerlijk geslapen, wel wat onrustiger omdat er toch een bepaalde spanning opbouwt.
Net heerlijk ontbeten met een vers broodje en croissantje.
Strakkies nog even douchen, een bakkie koffie en dan op naar Nijmegen.
Mijn spullen bij mijn tijdelijke familie brengen en opnieuw maar weer even (nu in mn uppie) de stad in om te kijken of ik nog wat bekenden kan tegenkomen.

Fijne dag!




Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dag 4.. Cuijk

Laatste dag vandaag.. Om half 6 stond ik aan de start, kwartiertje wachten en toen begonnen de laatste 42,5 km! Het eerste gedeelte is ...