vrijdag 20 juli 2018

Dag 4.. de dag van Cuijk

Wat een heftige dag!!

Zo dit zegt meteen alles denk ik.
Het weer was mooi, net als de rest van de week maar ook té warm.

Het eerste deel van de route is altijd pittig en niet overdreven druk of gezellig en dus word je dan weer heel erg op jezelf toegeworpen.

Na 2,5 uur gelopen te hebben kwam ik bij de NS voor mijn soepie.
Even gewacht op Natascha, Marloes en Claudia, maar die waren al aan het rusten... dus maar rustig verder gehobbeld.

Overasselt.. de ellenlange dijk vol met mensen en "lekker" in de brandende zon.
Daarna die hele lange brug en dan naar Linden, het versierde "gehucht".
Het is een heeeel klein dorpje, maar ze maken er altijd wel een enorm werk van.


Vanuit Linden loop je naar Beers, weer zo'n verschrikkelijk stuk!
Ik heb echt een enorme hekel aan dat stuk.  Het is saai, stil en eentonig... ja natuurlijk is de natuur mooi en ligt de plas waar je langsloopt er mooi bij, maar het enige waar ik op dat moment aan kon denken was dat ik er zo in zou willen springen!😜

Eenmaal in Beers is het wel gezellig, al was het vandaag een beetje minder (misschien de warmte?)
Na de splitsing van de 50 kwam ik bij een benzinepomp waar heel veel stoelen stonden en een royale plek schaduw was.
Daar ben ik dus even gaan zitten en heb daar gewacht op de meiden.
Toen zij er klaar voor waren zijn we (met moeite) opgestaan en op weg gegaan naar Cuijk.

In Cuijk zaten Cor Ilse en mijn ouders te wachten, de meiden zijn daar afgehaakt en doorgelopen omdat Marloes haar ouders voorbij de pontonbrug zouden zitten.

Ik ben daar later bij ze aangehaakt en we zijn met elkaar weer een stukje opgelopen.
Bij hun groepje hoorden ook nog 3 vrienden. Toen zij met z'n 6en al vrij snel weer aan een rust gingen ben ik alleen verder gelopen.

We hebben elkaar daarna niet meer gezien.
Ik liep vrij lekker (ondanks de blaren) heb wel een paar keer kort een pauze genomen.
Even bij de KWBN gezeten en toen door.
Cor en Ilse zouden weer in Malden staan.  Daar weer even pauze gehouden en toen weer op weg naar de Via Gladiola.


Een enorme warmte hing daar, ietsje wind (was helemaal niks voorspeld) dus dat was wel lekker.
Op de Via Gladiola zaten Hanny en Carlijn weer op me te wachten.
Uiteraard bij hun weer even gestopt (Ik heb dankbaar gebruik gemaakt van allerlei mogelijkheden om te stoppen)

Uiteindelijk met behoorlijk wat oponthoud ben ik gefinished.
Het was al zooo warm en dan lijken mensen niet te begrijpen waar dranghekken of lintafzettingen voor dienen. Ze kwamen zóver de weg op dat er een complete opstopping ontstond, we kwamen gewoon tot stilstand of konden alleen maar heeeeel langzaam lopen.


Na de finish mijn cijfertje 8 opgehaald en mijn boekje laten afstempelen.
Natuurlijk ook even gewacht of ik Natascha en vriendinnen zag.
Elkaar getroffen op de Wedren en ze even uitgebreid geknuffeld.
Wat een toppers zijn dat!!  Puur op karakter hebben zij het gehaald, want ze hadden het heeeel zwaar tijdens hun eerste 4daagse.



Alles bij elkaar was het weer een mooie week!
Leuke nieuwe mensen leren kennen, aangename en soms interessante gesprekken gevoerd.
Opgevangen en verzorgd door een fantastisch gezin!!  Floris, Alide, Maxim, Jolijn en Lauke... Bedankt!!
Ook uiteraard mijn eigen gezin bedankt dat jullie me een weekje konden missen!
Annemarie bedankt voor een heerlijk weekend... en voor de support op de Zevenheuvelen
Hanny en Carlijn bedankt voor 2 dagen wachten en aanmoedigen.
Sjaak bedankt voor het ruilen van de startkaarten.
Natascha, Marloes en Claudia voor jullie gezelligheid.
Pa en ma bedankt voor jullie onverwachte bezoekjes en de leuke ballon.
Marion Paardekooper bedankt voor toch nog een beetje conditie
Verder iedereen bedankt voor alle appjes en berichtjes!

Fijne avond ik ga snurken


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dag 4.. Cuijk

Laatste dag vandaag.. Om half 6 stond ik aan de start, kwartiertje wachten en toen begonnen de laatste 42,5 km! Het eerste gedeelte is ...