donderdag 19 juli 2018

Dag 2, Woensdag 18 juli ... natuurlijk Roze woensdag

Dag 2 is de dag van Wijchen (roze woensdag).. dus in een roze shirt aan de start verschenen.
Het was vanmorgen al vroeg druk, ik was eerder bij de start, maar medewandelaars duidelijk ook.
Evengoed geen probleem, want binnen een minuut of 10 denk ik was ik weg.

Deze dag is over het algemeen vrij saai, althans er zitten een hoop "dooie"stukken in.
Wat wel super was was het weer.  Bij de start nog best fris, maar dat was alleen maar lekker.
Gedurende de ochtend werd het wel wat warmer, maar door vaker te stoppen en meer bedacht te zijn op de stukken die ik zwaar vind kwam ik de tijd aardig door.

Ik moet wel zeggen dat ik het idee heb dat het op steeds meer plaatsen langs de route gezelliger wordt en dat is prettig!
Onderweg naar Alverna loop je door het bos, dat was flink stofhappen.
Dat is bijvoorbeeld ook zo'n saai stuk, maar als je dan een (aantal) peloton(s) zingende soldaten tegen komt is het heerlijk lopen


Wijchen is altijd een dingetje, je weet het en toch valt het iedere keer tegen dat je er een keer of 3 in en uit gaat.
Het centrum van Wijchen is wel weer 1 groot feest
Erg druk maar wel gezellig

Op 8,5 km nog even een korte rust gepakt en daarna door voor de laatste loodjes.
Richting de sluis bij Weurt.. Ik heb een hekel aan die sluis, er staat nl bij dat je Nijmegen weer in loopt.. Maar het duurt nog een eeuwigheid voor je daadwerkelijk in de stad ben.

Op weg naar de Waalkade op ook weer een saai stuk liep een peloton soldaten achter me te zingen.. Heerlijk lopen is dat, lekker meezingen.. en nu was het ook wel even lachen.
De soldaat die voorzingt zag terwijl hij aan een couplet begon dat de tekst niet echt geschikt was voor in een mensenmassa, zijn collega's schrokken dat hij er aan begon en dus hilariteit alom toen hij half stikkend besloot tot het volgende couplet.

Zulke dingen helpen je wel op weg en houden je opgewekt.
De Waalkade heb ik dit keer in 1x afgelopen, waar ik vorig jaar denk ik nog een keer of 6 moest stoppen.
Geen enkele 4daagse is hetzelfde.  Onderweg vroeg iemand wordt het dan niet makkelijker?
Uuuh nee, dat wordt het niet!  Er is ieder jaar toch weer iets anders. Het weer is nooit hetzelfde, de luchtvochtigheid is anders, je eigen gemoedstoestand, je fysieke gestel, je voeten niet te vergeten, enz.

Op de helling naar boven vanaf de Waalkade heb ik nog even een korte pauze ingelast, om vervolgens op weg te gaan naar het feestgedruis.
Het stroopte echter verschrikkelijk en het stond zelfs stil.  dat is zo mogelijk nog erger dan even zitten.

Het was wel gezellig uiteraard, maar het is killing voor je moeie benen.
Van hieruit ga je de Hertogstraat in en wordt het 1 groot feest, met o.a. travestieten, dans- en zangacts en optredens.
Door richting het Faberplein.. ook altijd feest, en dan eindelijk linksaf richting de finish.


Na de finish 2 ijsjes en een cola gehaald bij het vertrouwde adres en toen rustig aan weer naar "huis"

Het leuke van een evenement als dit is de verschillende gesprekken, met allerlei mensen. 
Zo kwam er bv nadat ik met mijn cola naar huis liep ineens een oudere man voor me staan zodat ik niet verder kon .. "meisje, loop jij ook zo op eieren?? Heb jij ook zo'n raar gevoel onder je voeten??"
Beamen, het samen weglachen en elkaar succes wensen voor de dag van morgen.
Kort, maar geweldig!

Iedereen in het hele wandelpeloton heeft volgens de dominee die zondag 1 van de voorgangers was (en zelf ook loopt) last van PHPD
Neeeee niet weer een nieuwe ziekte of iets engs... Pijntje Hier Pijntje Daar.

Welterusten en tot morgen!






Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dag 4.. Cuijk

Laatste dag vandaag.. Om half 6 stond ik aan de start, kwartiertje wachten en toen begonnen de laatste 42,5 km! Het eerste gedeelte is ...