zondag 16 juli 2017

Vierdaagse 2017 .. het begin



Het is een jaar waarin alles anders dan anders is en dat wordt iedere keer weer duidelijk.
Vertrok ik normaal op zaterdag naar de camping .. nu ben ik zaterdag en zondag bij vriendin Annemarie in Rheden.
Was ik andere jaren de avond gezellig met pa en ma, nu zijn we de stad in gegaan.
De Waalbrug... spanning neemt toe

Lekker een terrasje gepakt en een hapje gegeten bij 1 van de vele foodtrucks op de Waalkade.
Een paar van de foodtrucks
Waalbrug van een andere kant dan ik gewend ben

Kermis op de Waalkade, Mooi plaatje van t reuzenrad

Voor we naar huis gingen nog het optreden van Wolter Kroes meegepikt
Een voorproefje genomen op het feest van de komende week.

Na een lekker nachtje slapen ben ik vanmorgen in mijn uppie naar de kerk gegaan.
Stonden wij daar normaal als (1 van de) eerste met Annemarie en haar vader en nog wat mannen uit Wageningen. Nu ontbraken er een aantal mensen. Pa en Ben werden gemist.

De kerkdienst was weer aangepast op de komende week.. en natuurlijk aan het eind van de mis het altijd indrukwekkende Vierdaagselied.  Een emotioneel kippenvelmomentje.
Na de kerk snel op naar het terras waar Annemarie met haar zus en vader al zaten te wachten.
Traditioneel aan de koffie met appeltaart natuurlijk.

Na de koffie op naar de Wedren om aan te melden.  Weer iets nieuws, een ander systeem van aanmelden. Geen vast "hokje" meer op basis van loopnummer, maar je bent nu een Wandelschoen of Gladiool.   Dat betekend dat je dus zelf een hokje kan kiezen (met de kortste rij bv)
Even wennen maar het ging vrij rap.


Voorzien van een geel bandje, startkaart en goodiebag ben ik weer op "huis" aangegaan.

Nu lekker even ontspannen, blogje schrijven en straks lekker eten.
Vanavond een beetje op tijd snurken en dan morgen op naar m'n volgende logeeradres.
Een gastgezin op ong. 10 min lopen van de start

Mooie nieuwe bezemwagen (de "benenwagen") mooi maar ik hoef m niet van binnen te zien ;-)





1 opmerking:

  1. Een gezellige eerste dag. Ik ga je volgen de komende week. Heel veel succes en hoop dat het weer een beetje meewerkt

    BeantwoordenVerwijderen

Dag 4.. Cuijk

Laatste dag vandaag.. Om half 6 stond ik aan de start, kwartiertje wachten en toen begonnen de laatste 42,5 km! Het eerste gedeelte is ...