dinsdag 18 juli 2017

Dag 1 Blauwe dinsdag .. de dag van Elst

Om 4:15 ging de wekker, mijn spullen lagen al klaar dus kon ik meteen pakken.
Mijn voeten ingepakt in de "wandelwol", aangekleed, gewassen make-up enz. en naar beneden voor het ontbijt.
Ook dit wederom weer uitmuntend verzorgd. Nergens is gebrek aan.
Lunch onder het eten klaar gemaakt en nog even mn schouders in laten smeren door medewandelaar Nasario

Toen het tijd was samen opgelopen naar de start. Ik op mn vertrouwde stekkie gewacht tot 6:00 terwijl Nasario moest wachten op de start van de 30km om 6:45


Marsleider Willemstijn deed nog even een woordje, het is zijn laatste 4daagse in de rol van marsleider, samen met de nieuwe marsleider zette hij het aftellen in en losten ze het startschot.

Om iets over 6 ging ik weg. Uiteraard weer uitgezwaaid door de (dronken) studenten.
De stoet zette gang richting de Waalbrug.. in plaats van rechtsaf gingen we nu bij Lent linksaf en meteen de dijk op.



Waalbrug en uitzicht

Goed idee.. nu is iedereen fris en geeft het geen problemen.
Ik had inmiddels een wandelmaatje gevonden (Annemiek uit Amstelveen) en we hebben lekker kletsend de dijk gelopen. Ook zij liep alleen op de 40, haar broer en zus liepen de 50 en 30.
Waarschijnlijk doordat je nu nog fris ben op de dijk leek het nu een veel korter stuk te zijn.. en dus draaiden we al snel rechtsaf Oosterhout in.

Verder ging het wandelen prima en was het gezellig.
Om 9 uur hadden we zo'n 16km afgelegd en ben ik gestopt bij de NS voor een heerlijk kopje soep.
Het begon al warmer te worden en ik had behoefte aan wat zouts.
Zalig soepie


Annemiek wandelde verder en die heb ik niet weer gezien.

Nog voor de rust kwam Nasario me al voorbij.. die man loopt echt bizar snel.
De rest van de route ging ook goed, maar ik had wel last van de warmte.
Mijn tempo zakte wat in en ik heb meer rusten ingebouwd.
Soms heel kort, gewoon even een stoeltje inpikken en wat drinken.
Soms wat langer en een keer ongeveer een half uur bij de 2e NS post in de schaduw weer een soepie op.

Het lopen op zich ging prima ondanks dat je soms wel even je focus qua route kwijt was omdat t andersom liep.
Maar de gezelligheid langs de kant was er niet minder om.

Heel diverse muziek, al dan niet live of uit speakers schallend, en gezellige mensen.
Talloze kindertjes weer met snoep of hartige versnaperingen of gewoon té schattig soms klaar staand voor een high five.

Toen we de "Via Begonia" gehad hadden koersten we zachtjesaan weer richting Waalbrug.
Het was inmiddels goed warm en dat merkte je aan de mensen.. de vaart raakte er een beetje uit en op de Waalbrug stroopte het uiteindelijk zo dat we zelfs stil kwamen te staan.


Dit herhaalde zich nog een paar keer en dat is wat mij betreft echt killing.
Wel gezellig als er muziek bij is maar ik loop liever door.

Om even over half 4 ben ik gefinished.  Ik ben daarna meteen naar de stand van de NGS gelopen om me aan te melden voor massage.
Het zou ruim een uur duren en dus besloot ik even op het vaste plekje bij "Corrie" een ijsje en cola te nuttigen.

Toen er bijna een uur verstreken was ben ik terug gegaan naar de massage. Daar waren ze bij nummer 313 en ik had nummer 414. Dat ruime uur werd uiteindelijk 2,5 uur wachten.
Inmiddels was ik te laat voor het eten.
De massage was heerlijk en dus snel naar huis.. eten, bakkie koffie en even "Het gevoel van de Vierdaagse" kijken.
Daarna lekker gedoucht.. mijn blaar behandeld en nu mijn blogje snel afmaken.

Geen extra maatregelen als in eerder starten morgen dus om 3:15 de wekker en starten om 5:00
Hopelijk gaat t meevallen met de hitte, maar ik vrees t ergste.

Tot morgen



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dag 4.. Cuijk

Laatste dag vandaag.. Om half 6 stond ik aan de start, kwartiertje wachten en toen begonnen de laatste 42,5 km! Het eerste gedeelte is ...