vrijdag 21 juli 2017

Dag 4.. De dag van Cuijk

Jeetje wat is de tijd weer voorbij gevlogen.. had ik er vorige week nog zin in ondanks dat ik er eerlijk gezegd wel tegenop zag.. op dit moment is alles dus alweer achter de rug.
Ik behoor tot de 38.409 trotse wandelaars die de 101e vierdaagse hebben volbracht.

Was het makkelijk?? Nee ABSOLUUT niet!!
Heel eerlijk gezegd heb ik woensdag mezelf afgevraagd of het verstandig was om door te gaan..
Dat duurde overigens niet lang en ik bén gewoon doorgegaan.
Opgeven omdat t even tegenzit is géén optie.
Als het om gezondheidsredenen zou moeten dan is het een ander verhaal.
Maar ik doe dit voor mezelf en niemand anders, dus ik ga door!!

Dan vandaag..

Eerst nog even het weerbericht bekeken vanmorgen toen de wekker ging.
Poncho kon thuisblijven en ook mijn jack liet ik thuis, was wel even fris maar dat was al snel over.
De start ging vlot en het lopen lekker.

Ik wist dat de NS op deze dag de eerste stop voorbij de 10km heeft en doordat het zo lekker ging besloot ik ook gewoon lekker door te trekken tot aan die stop.
Zonder problemen kwam ik er er besloot lekker een soepie te nemen. Zit je dus gewoon om 7:30 aan de soep.. dat zou je normaal toch niet bedenken?

Bij de NS vandaan gaat het richting Overasselt... een gigantisch lange slingerdijk over en daarna een brug, Geeft een mooi plaatje als je vanaf de brug kijkt naar die enorme sliert wandelaars.
Doordat ik een vroege start had en de dijk alleen door de 40km wordt gelopen konden we allemaal redelijk goed doorstappen.

Na de brug weer even een stop gedaan, omdat we daarna naar Linden zouden lopen.
Linden was weer prachtig versierd in het teken van liefde en romantiek.
Na Linden krijg je een stuk langs t water wat me niet echt ligt.  Saai en stil.
Vandaag ging het echter wel goed en dus op naar t altijd gezellige Beers.

Daar begint het feest van vandaag eigenlijk al.. Van Beers gaat het naar Cuijk
Als je Cuijk inloopt kom je nog niet meteen in het centrum, maar ook het eerste deel is 1 groot feest.
In het centrum van Cuijk komt ook de 50 er weer bij en wordt het dus weer iets drukker.
Na het centrum komt de pontonbrug.  Eerlijk gezegd vond ik het in de aanloop naar de brug een minder groot feest dan andere jaren.

Na de brug weer even een stop gemaakt, wat gegeten en gedronken voor ik de weg vervolgde ook daar weer over een dijk.
Terwijl ik weg liep sprak een medewandelaar mij aan.
Hij had t moeilijk zag ik (duidelijk pijn) en dus besloot ik om een eindje met hem op te lopen.
Samen hebben we ook dat lastige stuk achter ons gelaten.
Omdat ik niet teveel in zijn tempo kon blijven, anders zou ik mezelf daarop kapot lopen, besloot ik hem in Mook te laten gaan.

Ik heb mijn eigen pas weer opgepakt en ben door Molenhoek naar Malden gestiefeld.
En dan vanaf Malden is het 1 rechte weg naar de Via Gladiola.
Een verschrikkelijk lang eind. Maar sinds vorig jaar kan ik er we van genieten.
Zo ook vandaag.  Wat een enorme hoeveelheid mensen is er altijd op de been zeg.
Bij de KWBN weer gestopt en daarna door gelopen.

Inmiddels had ik van Annemarie begrepen dat zij met vader en zus op hetzelfde plekje als vorig jaar op me zouden wachten.
Heerlijk om even bekenden te zien!

Ook het laatste stuk ging voorspoedig en zo eindigde ik mijn laatste en langste wandeldag uiteindelijk nog het snelst van de hele week.
Mijn cijfertje 7 opgehaald, wandelboekje laten stempelen en weer even traditioneel een ijsje en cola bij "Corry"

Daarna weer naar huis.
Even de pootjes in het zwembad gehangen en met andere wandelaars geklets die hier altijd hun fiets parkeren.
Daarna naar boven, douchen en een klein tukkie.
Ik had in eerste instantie nog even het plan voor een drankje in de stad met neef Robert en zijn Moniek, maar dat wordt m toch niet.
Ik schrijf mijn verhaaltje af en ga lekker snurken.

Foto's komen thuis wel weer.

Ik wil iedereen die me op wat voor een manier dan ook de afgelopen week gesteund heeft ENORM bedanken.  Jullie appjes en berichten op Facebook en dergelijke hebben me er door heen gesleept
Maar bovenal wil ik Annemarie en mijn gastgezin ONWIJS bedanken voor de opvang en fantastische verzorging!!

Welterusten voor nu

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dag 4.. Cuijk

Laatste dag vandaag.. Om half 6 stond ik aan de start, kwartiertje wachten en toen begonnen de laatste 42,5 km! Het eerste gedeelte is ...