donderdag 14 juli 2016

De weg richting 4daagse




Weer een jaar voorbij, de tijd vliegt.
Nog 2 dagen en we gaan alweer richting de camping om te starten met de eerste tradities en gebruiken rond de 4daagse.

Dit jaar gaan pa en ik helemaal samen.

Helaas dus ook zonder de fantastische zorg van m'n moeder. 
Ma verblijft na een val met de fiets nog steeds in een revalidatiecentrum.
We gaan er samen het beste van maken.

De voorbereiding qua lopen dit jaar is veruit dramatisch te noemen.
Door allerlei omstandigheden heb ik veel te weinig gelopen. 

Het zal dus behoorlijk pittig worden, maar ik vertrouw op m'n wilskracht en ervaring.

Deze 2 dagen nog even gebruiken voor de laatste was en het pakken van de spullen.
Zaterdag vertrekken we naar Berg en Dal.

Had ik andere jaren al weken het gevoel van "Yes, bijna 4daagse" .. het leeft dit jaar wel, maar toch minder dan anders.
Pas sinds een paar dagen merk ik dat ik er meer mee bezig ben en er toch weer zin in ga krijgen.
Als we zaterdag op de camping zijn en zondag dan naar de kerk gaan (waarmee de reeks voorbereidingstradities wordt geopend) dan zal het weer vertrouwd zijn. 

Dan gaat alles weer écht leven omdat je er dan midden in zit. 

Gisteravond nog even m'n voeten laten verwennen bij de pedicure, dus die zijn er klaar voor
Mijn schoenen mét zooltjes tegen de "stekende tenen" zijn ingelopen.
Ilse mag m'n nagels weer traditiegetrouw in de 4daagse kleuren lakken 

Mijn oranje en groene veters liggen klaar
Mijn medaille ligt klaar
... Zo ook even wat positieve voorbereidingen genoemd ;-) 

Ik ga ook weer iedere dag (proberen) een stukje hier schrijven, zodat jullie mee kunnen lezen hoe een 4daagse gaat na een slechte voorbereiding ;-)

Het is natuurlijk de 100ste vierdaagse dit jaar, dat brengt een aantal nieuwe dingen mee (o.a. extra afstanden, 55 en 100km, 5.000 extra wandelaars.. dus extra drukte op het parcours) Ben benieuwd wat er nog meer voor een bijzondere dingen gaan komen.
Stiekem hoop ik op goed, maar niet te heet, weer.. dan is het voor mij beter om te lopen. 

Nou genoeg voor vandaag... tot later!


1 opmerking:

  1. Liiiiinnn!! Ik ga met je meeleven hoor! Niks heerlijkers dan tussen de militairen te lopen als het "even niet meer gaat" Ondanks het nog niet helemaal in de sfeer gevoel gaan jij en je pa dit jaar gewoon weer door tot het bittere einde! Op naar Cuijck! De meest geweldige plek op de 4 daagse! Vanaf daar is het een eitje! Kop op he! Jullie gaan dit gewoon doen! X Denise

    BeantwoordenVerwijderen

Dag 4.. Cuijk

Laatste dag vandaag.. Om half 6 stond ik aan de start, kwartiertje wachten en toen begonnen de laatste 42,5 km! Het eerste gedeelte is ...