dinsdag 19 juli 2016

Dag 1.. De dag van Elst

Vandaag mochten we dan eindelijk aan de bak.
Zó en hard aan de bak ook!

De voorspellingen waren dat het vandaag rond de 29 graden zou worden, het zou een goede voorbereiding worden op de dag van morgen dis nóg heter gaat zijn.

Maar goed, terug naar vandaag.
Wachten voor de start

Los

Om 6 uur werd het startschot gelost door oud marsleider Jansen.
Keurig op tijd vertrokken.. door de aanmoedigende (en vooral dronken) studenten, baanden we ons een weg richting de Waalbrug.

De eerste keer vandaag gingen we hem over en toen kon je al voelen dat het warm zou worden vandaag.
Het eerste stuk ging goed, daardoor besloot ik na ongeveer 2 uur lopen mijn stop bij de NS zo kort mogelijk te houden.
Zover mogelijk doorlopen op het moment dat ik me nog goed voelde was mijn insteek.
Dat lukte aardig.

Na de eerste stop bij de NS en een korte plaspauze bij een Dixieplaza in 1 ruk door naar Elst.
De warmte was inmiddels duidelijk voelbaar.
Door de winkelstraat van Elst heen staat al jaren mijn tante Wil met de SDS.
Daar eet ik standaard een soepie.Terwijl ik met mn soepie een plekje in de schaduw zocht hoorde ik ineens mijn naam roepen.

Zat pa daar dus ook al!
Hij was een goed uur later gestart dan ik op de 30km.
Nadat we onze rust genomen hadden zijn we samen verder gegaan. Ik was inmiddels op de helft en pa dus bijna.

Voor het eerst in zijn wandelcarriëre was pa vandaag degene die vaker om een rust vroeg.
Hij had last van een brandende voet. Het voelde aan als het ontstaan van een blaar, maar dat is het niet geworden.

Vanuit Elst richting Valburg.. JIPPIE!! Publiek voor ons!!
Ilse was door Hanny, Peter en Lotte meegevraagd om naar ons te komen kijken.
Bij hun weer even gestopt.. lekker een koud colaatje gedronken en weer weg

Zo zijn we nog een paar x gestopt, waarbij pa even zijn schoen en sok uit kon doen en zijn voet af kon laten koelen.
Ik klaag niet, want de hitte is mijn grootste vijand dus is iedere stop welkom.
Ook hebben we graag gebruik gemaakt van al het aangeboden water (van de organisatie én van particulieren)
Bij Oosterhout de dijk op... dé dijk op weg naar Nijmegen.Ook daar nog even een stop en toen het laatste stukje
De dijk op

Dé dijk
Laatste stukje


We hebben helaas veel ambu's gezien en gehoord en dat voorspelt niet veel goeds.
Toen we om even over 3 afmeldden en daarna naar de snackbar gingen voor schaduw en een welverdiend ijsje.Terwijl we daar zaten (dan was er dus nog ruim 2 uur voor de finish zou sluiten) hoorden we al dat er 70 mensen zouden zijn afgevoerd, waarvan een stuk of 30 naar het ziekenhuis.

Op de camping gingen ook al verhalen dat mensen bij de fietsenstalling te lang moesten wachten voor ze eruit konden en als bosjes omvielen.

Enge verhalen!!  Tot nu toe (en daar zal het wel bij blijven) zijn voor morgen alleen de starttijden een half uur vervroegd en geld ook morgen weer de sluitingstijd van 17:30 ipv 17:00 uur.

Ik heb morgen een vroege start, dat betekend dat ik om 4:30 weg mag.
Pa mag om 6:45 weg.
Dus maar weer in de "koele" ochtend zoveel mogelijk km's maken en hopen dat de warmte een beetje mee gaat vallen.
Mag de wind misschien een beetje regelmatiger waaien ? :-)

Meer als voorzichtig zijn, en ons best doen kunnen we niet

P.S. Nog even over mn Vandaagse verhaal van gister

http://www.4daagse.nl/nl/vandaagse.html?highlight=WyJ2YW5kYWFnc2UiLCJtYWFuZGFnIiwidmFuZGFhZ3NlIG1hYW5kYWciXQ==

Is de link ... je hoef niet het hele filmpje te kijken. Onze paar seconden zitten helemaal aan het eind in de aftiteling ong.  Eerst pa dan anderen en dan ik (allebei een paar seconden)

Nu snel afwassen, dan een bakkie en vroeg snurken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dag 4.. Cuijk

Laatste dag vandaag.. Om half 6 stond ik aan de start, kwartiertje wachten en toen begonnen de laatste 42,5 km! Het eerste gedeelte is ...