zaterdag 23 juli 2016

Dag 4.. Dag van Cuijk (en the day after)

De vrijdag begon voor de vroege 40ers droog, paar spettertjes af en toe maar nog niet noemenswaardig.
Ik voelde me gisterochtend niet lekker, was misselijk wakker geworden.
Wel gegeten en gewoon gestart. Mijn koffie smaakte niet en daaruit bleek dus wel dat ik niet lekker was.  Waarschijnlijk de warmte van de afgelopen dagen en toch ook het minder goed (slecht) eten tijdens het lopen.

Doordat de temperatuur een stukje lager lag dan de dagen ervoor was het wat mij betreft lekker lopen. Dus ik besloot ondanks dat ik niet lekker was zoveel mogelijk km's te maken.. om dan ook zover mogelijk te zijn, mocht het gaan regenen.
Vlak voor ik mijn eerste stop bij de NS wilde gaan houden op zo'n 12km, begon het te regenen.
Snel dus een bakkie thee besteld, een banaantje gekregen en onder de tent om te schuilen en meteen even te rusten.
Omdat het inmiddels steeds harder begon te regenen wilde er zoveel mensen schuilen dat we de stoelen in moesten klappen en allemaal moesten gaan staan.
Toen ik het idee had dat de bui het einde naderde heb ik een pocho aangetrokken en ben alvast maar gegaan.

Inderdaad na enige tijd stopte het. Lekker door gelopen en voelde me ondertussen ook iets beter worden.
De dijk op bij Overasselt .. de slingerdijk waarop je zo mooi een lang gerekt gekleurd lint van 40km wandelaars kan zien.De hele ochtend bliksemde het en af en toe waren er een paar flinke donderslagen, niet echt lekker als je op een dijk loopt.


Voordat ik de brug op ging in de rij voor de Dixies kreeg ik een buienmelding.
Toen ik de brug richting Linden op liep en de eerste petters voelde bedacht ik me geen moment en pakte mijn poncho weer.
Ik had m nog maar koud aan of de hemel brak weer open.
Er stond enorm veel wind(storm) en terwijl ik iemand hielp om zijn poncho over zijn rugzak te trekken, ben ik mijn pet verloren.
Zou ik later nog echt gaan missen.

Doordat het zo vreselijk regende viel het feest in Linden een beetje in het water.  De bewoners van het dorpje maken er altijd een heel werk van om het hele dorpje (1 grote straat meer) volgens een bepaald thema te versieren.
Er bleef weinig van "Brabant" over... alles verlepte en liep door. Zonde van de inpanningen.

Door Linden heen langs een groot recreatiegebied.  Andere jaren een punt waar ik écht door heen moest, omdat ik het een saai stuk vind.
Pas aan het begin van Beers werd het weer een beetje droog.
Ik heb even dankbaar gebruik gemaakt van een stoel langs de weg en gezellig wat met de bewoners daar gekletst.

Vanuit Beers gaat het richting Cuijk.  Als voorproefje op het grote feest in het centrum kom je eerst over een (soort van) industrieterrein waar het ook altijd feest is en er erg veel mensen langs de kant zijn
Even een stiller stukje en dan gaan we het centrum van Cuijk in.  de 50 (en dit jaar 55km)  komen erbij en het wordt 1 groot feest!Door het centrum richting de Maas.
Dankzij het leger kunnen we het water over lopen door middel van een pontonbrug.
Geweldig het feest daar altijd.

Na de pontonbrug over de kade langs de maas richting Mook.

Het werd inmiddels steeds beter weer.
Eigenlijk werd het weer gewoon behoorlijk warm.
Voor de brug had ik nog contact gehad met mijn vader, hij was inmiddels in Malden waar de 30 en 40 weer samen komen. Als hij op mij zou moeten wachten zou hij ongeveer 2 uur stil moeten gaan zitten.
Omdat hij gister redelijk kon lopen, zonder teveel last van zijn voeten, heb ik hem gezegd maar door te lopen en op zijn eigen tempo te genieten van zijn intocht.

Vanaf Cuijk zijn eigenlijk alle doorkomstplaatsen erg leuk en feestelijk.
Zo ook dus Mook en Molenhoek... Op naar Malden, in Malden nog even gezwaaid naar de oranje leeuw van "Millingen on tour"   Deze kom je echt iedere dag ergens tegen... erg leuk!

Het is nu een lange weg naar Nijmegen


Op het grote kruispunt dat niet volledig wordt afgesloten voor verkeer maar dat jaarlijks door een agent geregeld wordt, was speciaal voor de 100e 4Daagse de, inmiddels gepensioneerde, heer Walg weer ingezet.  Erg leuk om hem weer (een soort van) dansend het verkeer te zien regelen.

Op naar de Via Gladiola

Bij de Houtlaan trof ik Annemarie en Marjolein, de 2 dochters van onze wandelvriend Ben.
Zij vertelden dat hij er zo aan zou komen en dus besloot ik even te wachten om de laatste kilometers met hem samen te lopen.

We hebben bij de eretribune nog even gezwaaid naar de Koning
Afgemeld, medaille in ontvangst genomen wandelboekje af laten stempelem en toen gezellig met Ben en de meiden even een drankje gedaan.

Op de camping terug hebben we eerst onze voeten een badje gegeven een drankje gedaan, gedouched.. en toen op naar Kranenburg (Dld) om te tanken. We hebben daar ook een hapje gegeten en zijn daarna naar de feestborrel op de camping gegaan.
en zijn op zoek gegaan naar mijn pa die ons opwachtte bij de Wedren.

Na een paar gezellige uurtjes zijn we lekker onze oren gaan strekken voor een welverdiend tukkie.


Zaterdag...  the day after

We hebben een uitgebreid ontbijtje gedaan samen, de caravan opgeruimd en zijn vertrokken

Het was een heeeele zware, pittige en  intense week.
Pa heeft zijn 25e uitgelopen tijdens de 100e... ik mijn 6e

Hiermee houd mijn verhaal voor dit jaar weer op
Bedankt voor het lezen.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dag 4.. Cuijk

Laatste dag vandaag.. Om half 6 stond ik aan de start, kwartiertje wachten en toen begonnen de laatste 42,5 km! Het eerste gedeelte is ...