woensdag 20 juli 2016

Dag 2.. de dag van Wijchen (Roze woensdag)

Voordeel van het warme weer was dat we vandaag een half uur eerder mochten starten.
Direct achter de 50km, mochten wij vroege 40ers.
Ik had de hoop dat het fris zou zijn en dat ik dan flink wat km's kon maken voor het écht warm zou gaan worden.
"Helaas" was het bij de start om 4:30 uur al 20 graden.
De start ging door het centrum, over het universiteitsterrein.
Op een gegeven moment hoorde ik al "Goeiemorgen!"
Verbaasd en blij verrast liep ik dichterbij.. JA, daar zat hij weer!!
Gelukkig, vorig jaar waren de vooruitzichten er niet naar... Maar meneer "de Goeiemorgenman" wat was ik blij U te zien.
U hoort er zó bij!!  Iedereen die ooit de 4Daagse heeft gelopen (in elk geval in de afgelopen 27 jaar dat mijn vader gestart is)  zal weten over wie ik het heb.

Ondanks de warmte lukte het evengoed om mijn gebruikelijke eerste stop bij de NS over te slaan en om even door te trekken tot net voor Alverna.
Ik zei mijn gesprekspartner van dat moment gedag en verheugde me op een bakkie koffie.
Dat het oploskoffie was, was jammer maar toch smaakte het.

In Alverna maakte ik het voor het eerst mee sinds ik loop dat de fanfare die altijd op de brug over de weg staat, ook daadwerkelijk speelde.. Leuk!



Na Alverna krijg je bos .. best saai (omdat er weinig publiek is), maar door de schaduw dit keer zeer welkom.
Hierna ga je richting Wijchen. Dat is (zeker voor minder ervaren wandelaars) nog weleens misleidend daar je een keer of 3 Wijchen in en uit loopt.
Als je het centrum van Wijchen uitloopt kom je op een straat vol met verzorgingsposten.
Daar heb ik bij de SDS weer een lekker soepie gegeten en even van de stoet genoten.

Van daar uit richting Beuningen en Weurt
Altijd erg gezellig lopen omdat zo'n beetje van Beuningen tot Weurt 1 doorlopend feest is.

De hitte was spelbreker voor veel mensen weer, maar gelukkig werden er door de organisatie en hun partners allerhande maatregelen getroffen en extra waterpunten ingesteld.
Ook het particulier initiatief is echt fantastisch!  Overal staan mensen klaar met tuinslangen om flesjes of bidons te vullen, zijn hele installaties gebouwd waardoor je een neveldouche kon nemen, stonden grote bakken water om petten of (hand)doekjes dor te halen.

Nog zo'n prachtig initiatief... Gratis waterijsjes


Toen ik bij Nijmegen de Weurtse sluis over ging werd ik gebeld door pa.
Hij zat onder een viaduct aan het einde van het pad naar beneden, zijn voeten weer te koelen.
Van daaruit was het nog zo'n 5 km lopen.
Ik ben dus even bij hem gaan zitten en we zijn het laatste stukje weer samen opgelopen.

Het laatste stukje was voor mij erg zwaar.  Het was in de stad en langs de Waalkade té warm voor me.
Ik heb die laatste km's verschillende keren even gezeten en mn kop gekoeld. Even weer mn handdoek en pet nat maken en gewoon ff in de schaduw.
Nadeel is alleen dat als je stopt je liefst al vrij snel weer wil stoppen omdat de koelte dan zo lekker is.

Maar goed.. over de Waalkade, dan een klimmetje richting centrum.
Als je boven komt begint het feest al en dat loopt dan door de Hertogstraat en over het Faberplein.
Doorgaans is het daar 1 groot feest, maar vandaag was het een beetje lauwtjes.
Waarschijnlijk hadden ook daar de mensen last van de warmte.
Links af en dan komt de Wedren in zicht.

Ieder naar zijn eigen "hokje" om af te melden en een nieuwe startkaart te halen.
Daarna weer naar de snackbar om een welverdiend ijsje en drankje te halen.
Terug richting de auto bij Albert Heijn nog even krentenbollen gekocht voor de komende dagen en toen weer naar de camping.

Voetenbadje genomen, tukkie gedaan en gedouched, naar de masseur geweest en daarna gegeten.
Onderhand dat ik bij de massage was brak de hemel open en kwam er een gigantische bak water naar beneden.
Dat de straat heet was was daarmee meteen duidelijk want door de regen kwam er gewoon stoom af.

Foto's houden jullie tegoed.
Door het mindere weer is de internetverbinding niet goed genoeg.

Nu hopen op een lekkere nacht en morgen op naar de Zevenheuvelen.
Het is in ieder geval (voor nu) wat afgekoeld, dus hopen dat het zo blijft.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dag 4.. Cuijk

Laatste dag vandaag.. Om half 6 stond ik aan de start, kwartiertje wachten en toen begonnen de laatste 42,5 km! Het eerste gedeelte is ...