donderdag 23 juli 2015

Dag 3 .. donderdag "de dag van Groesbeek"

Vandaag weer een vroege start, met de wekker weer op 3 uur en de start dus om 5 uur

Vandaag eerst weer een stuk door Nijmegen op weg naar Malden.
Vanuit Malden ga je een stukje over een dijk naar Molenhoek en dan door naar Mook
op weg naar de dijk

In Mook nog even getuigen mogen zijn van Harm Edens die toiletten onderweg schoonmaakte


Na Mook gaat het naar Plasmolen naar Milsbeek... Vlak voor dat je Milsbeek binnen loopt rust ik altijd even. Even naar de benen (en de rest) van andere wandelaars kijken en vooral even goed eten en drinken.

Dan loop je Milsbeek binnen.. Na enige tijd komt dan mijn grootste "vijand", de Sint Jansberg.
Dit is een flinke pukkel, een lange klim met een behoorlijk stijgingspercentage.


Daarna richting Groesbeek.   Aan het begin van de Zevenheuvelenweg had ik normaal gesproken een rust bij de SDS, maar deze was verplaatst.
Omdat ik niet precies wist waar naartoe was dat wel een beetje een dingetje.
Daardoor heb ik aan een paar vriendelijke dames gevraagd of ik even hun stoel mocht gebruiken.. uiteraard was dit geen probleem en dus kon ik even mijn banaantje eten.

De Zevenheuvelenweg is niet echt een heel groot probleem, mede door de gezelligheid langs de weg
Op de 6e heuvel wachtte een verrassing. Daar zaten mijn moeder en Ilse en ook Willy (een vriendin van mn ouders)
Leuk om daar meerdere mensen van de camping te zien ..iedere aanmoediging is welkom

Vanaf hier kon ik samen met pa het laatste stukje lopen.
Op naar Nijmegen, via Berg en Dal, het laatste stukje op weg naar de finish is ook altijd erg gezellig.
Een aantal straten maken er een compleet straatfeest van.

Vandaag was een behoorlijk pittige dag
Ik heb een aantal blaren op mn hielen (door de hakverhogers in mn schoenen, die ik weer nodig heb voor mn achillespees) Maar goed, dat gaf het meeste een probleem na een rust .. het opstarten is dan even pijnlijk en vervelend.
Daarna lukt het mij altijd wel om aardig in mijn eigen tempo door te stappen.
Mijn achillespees en mn heup houden het nog steeds goed.

Morgen de laatste dag.. de dag van Cuijk

Nu eerst naar de massage dan de auto halen en daarna lekker snurken
De auto staat ergens een eindje weg omdat er hier natuurlijk over de weg gelopen wordt en je na de finish dus niet meer terug komt.

Truste allemaal vast en tot morgen

Ik ga eerst even naar de massage ... misschien later meer foto's en anders morgen meer


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dag 4.. Cuijk

Laatste dag vandaag.. Om half 6 stond ik aan de start, kwartiertje wachten en toen begonnen de laatste 42,5 km! Het eerste gedeelte is ...