donderdag 21 juli 2011

Dag 3

Vandaag dag 3 .. de dag van Groesbeek (en de zeven heuvelen)

Gisteravond had ik de overbuurvrouw op de camping (Rode Kruis) al even naar mijn voet laten kijken.
Bovenop mijn voet was het namelijk behoorlijk gevoelig en wat stijf.
Nou is stijfheid na 2 dagen lopen natuurlijk niet zo raar dus dachten we allebei dat het wel vocht zou zijn.
Benen omhoog gelegd vannacht en vanmorgen weer gewoon van start gegaan.

We kwamen door Malden, Molenhoek, Mook, Middelaar, Plasmolen voor we in Milsbeek kwamen.
Vandaag is het sowieso een dag met veel klimmen en dalen en berucht om de 7 heuvelen, maar bij Milsbeek ligt nog een kadootje voordat die 7 gaan komen.
Een behoorlijke stijle klim, maar gelukkig had pa me daar wel op voorbereid.
We konden achter een peloton politie agenten uit Gelderland de heuvel op... Zingend "Push, push, push a little harder" duwden zij zichzelf en anderen die in het ritme meekonden de heuvel op.

Vanaf dat "heuveltje" ging de weg door Bredeweg en daarna door Groesbeek naar de Zevenheuvelenweg.
Ongeveer ter hoogte de Canadian War Cematary stonden Niels en Ilse om een stukje met ons mee te lopen naar de plek tegenover de camping, waar ma wachtte.

Omdat ik vanmorgen last had van mijn voet en die in de loop van de dag toch wel gevoeliger werd, ben ik bij de verzorging van de NS even binnen gelopen.
Een masseuse vertelde me dat het waarschijnlijk om een ontsteking gaat en dat eigenlijk meteen gekoeld moest worden. Maar omdat pa door wilde lopen zijn we door gegaan. Het advies is goed koelen, en been hoog houden en als het écht niet meer gaat dan te stoppen.
Dus morgen wil ik gewoon starten.  Ik heb niet een een heel jaar getraind en 3 dagen gelopen om hier en nu op te geven.
Berg en Dal nog "even" door, een paar hele gezellige straten in Nijmegen en daar na even na 2 uur gefinished.

Toen we gingen afmelden brak de hemel open en storte het water neer.
Nog even een poging gedaan te schuilen en toen toch weer op het fietsje terug naar de camping.
Stukjes tegen de heuvels op gelopen en andere wandelaars die we tegen kwamen succes gewenst.

Bij de caravan opgevangen door het verzorgingsteam en in de watten gelegd.
Voet in een bak koud water, drankje en wat te eten.
Daarna lekker gedouched en weer met mn pootjes omhoog, verzorgd en afgeplakt door de overbuurvrouw, bakkie koffie .. bloggie schrijven en zo lekker snurken.

Morgen weer "gewoon" starten en op naar de Via Gladiola

Vlak na de start

Zij (en nog heel veel anderen) liepen vóór ons

Zij (en nóg veel meer anderen).. achter ons!

Op de Zevenheuvelenweg

Mn pootje

Ma föhnt de schoenen droog voor morgen

Buurvrouw Ina aan het werk
Tot morgen!! 

3 opmerkingen:

  1. linda wij hebben je verhaal gelezenen hopen het allerbeste met je pootje zodat je morgen het ook af kan maken .groetjes aan allemaal en ga er morgen voor pa en ma v. steijn

    BeantwoordenVerwijderen
  2. zoals ik al eerder vandaag tegen je gezegd heb :ik vind je nu al en stoere vrouw wees wijs maar ga voor t feest al moet ik je dragen
    xxxx

    BeantwoordenVerwijderen
  3. He Linda,

    Net terug van vakantie en mail gelezen, natuurlijk even naar jou blog gekeken. Kan niet anders dan je zeggen dat het knap van je is dat je de 4daagse aan het lopen bent. De blaren gaan wel weer weg. Veel ''loop plezier"' en sterke morgen (straks) Als je dit leest zal je waarschijnlijk al binnen zijn en geniet je van je behaalde succes. Groet, Marco Rita Bob

    BeantwoordenVerwijderen

Dag 4.. Cuijk

Laatste dag vandaag.. Om half 6 stond ik aan de start, kwartiertje wachten en toen begonnen de laatste 42,5 km! Het eerste gedeelte is ...