zondag 17 juli 2011

Aanmelden

Vanaf nu is het officieël een feit en kan ik er niet meer onderuit!!
Ok.. kán natuurlijk wel maar wíl sowieso niet ;-)

Vanmorgen begon de dag al om half 7 .. opstaan, aankleden, ontbijten en dergelijke en op naar Nijmegen. Om 10 uur begint daar de 4daagse mis, maar als je niet op tijd bent sta je buiten het portaal te wachten en met de weersvoorspellingen van deze tijd kan je beter overdekt staan.
Er kunnen 1000 mensen in de kerk, en die zijn er dan ook "gewoon" 
Om 9 uur gaat de deur open en binnen een kwartier zit er 1000 man op zijn plek.
Een oecomenische mis met een internationaal tintje aan het einde nog massaal het 4daagselied en dan snel op naar de terrasjes in de buurt voor koffie met appelgebak.

Na de koffie met appeltaart zijn we richting "de Wedren" gelopen waar je je moet aanmelden. 
Pa naar zijn "tent" en ik naar de mijne.
Grappig hoe je automatisch al snel in gesprek raakt met wildvreemde mensen.
Het aanmelden verliep vrij rap aan mijn kant waardoor we bij pa zijn rij ook nog hebben gestaan.. voordeel van dan aan de praat raken met mensen is dat je daar dan ook je knipkaarten (die niet persoonsgebonden zijn) kan ruilen.
Pa begint namelijk met een vroege start en ik zou de late hebben.

Hihi een vroege betekend tussen 5:15 en 6:00 en een "late" is van 6:15 tot 7:00

Omdat wij het prettiger vinden vroeg te starten heb ik dus mijn "late" kaartje geruild voor een vroege.  Dit moet je echter wel iedere dag opnieuw doen, dus hopen dat het ook de andere dagen gaat lukken.

Na het aanmelden nog even op het terras gezeten en mensen gekeken.. in de hoop nog bekenden te spotten, maar helaas.
Daarna nog even in de stad een broodje gegeten en toen weer richting camping.

Als we het weer van vandaag de komende week ook hebben, teken ik ervoor!!
Af en toe vallen er een paar spetters en het waait best stevig, maar het zonnetje prikt er ook regelmatig behoorlijk door.


Tot morgen..

Bijna 8 uur .. Die hards

Aandachtig luisteren


9:05

9:15

Koffie met appeltaart in het zonnetje

Een "paar" mensen voor me

Iets meer na me ;-)

Beetje spanning wordt voelbaar

"Hét" belangrijkste voor deze week, als deze armband zoek raakt is het over en uit!!

Zij moeten het gaan doen deze week!!

Pa in de rij

Bijna aan de beurt

Ja... gevangen!!

















 

3 opmerkingen:

  1. Wil IK zo vroeg opstaan?
    Succes de eerste dag.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel veel succes, ik ga je tot woensdagavond volgen, wil je me vrijdag sms sturen als je hem hebt uitgelopen, weet niet of ik internet op de camping heb, en ben natuurlijk super nieuwsgierig hoe het gegaan is,

    Dikke kussss Jolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ook op deze plek ff laten weten dat ik aan je denk. we spreken mekaar wel regelmatig de komen de dagen x x x op je neus

    je vriendje

    BeantwoordenVerwijderen

Dag 4.. Cuijk

Laatste dag vandaag.. Om half 6 stond ik aan de start, kwartiertje wachten en toen begonnen de laatste 42,5 km! Het eerste gedeelte is ...