zaterdag 21 juli 2012

Dag 4 en de afsluiting

Vrijdag .. DE dag, de dag van de Via Gladiola, de dag van Cuijk.. maakt niet uit hoe je hem noemt het is hoe dan ook de laatste dag van de Nijmeegse 4daagse.

Zowaar deze dag begon met een heldere hemel, voor het eerst waren er sterren te zien.
Ik ben er van overtuigd dat op deze manier een ieder zijn eigen "ster" bij zich heeft gehad.

De start was droog, de stemming goed, vrolijke mensen, sommigen gewwon gekleed anderen in de meest vreemde creaties.
Allemaal leuk.

Na een aantal km's werd er van achter me "Linda" geroepen.  Toen ik omkeek zag ik Truus weer.
De rest van de dag hebben we dus weer samen opgelopen.

De dijk bij Overasselt is ongeveer een km of 3 (denk ik) lang en slingert zich door het landschap.
Als je de dijk afkomt en over de brug loopt zie je werkelijk overal mensen..
Begin van de dijk

Vanaf de brug voor mij heel veel mensen en achter mij nog veeeeeel meer ;-)

Deze dag loop je ook door Linden daar hebben we een soepje gegeten en daarna genoten van het leuke dorp.
Dit dorp verzint ieder jaar een nieuw thema en daar doet (bijna) iedereen iets mee aan of rond het huis.  Dit jaar was het thema kunst en de meest leuke dingen kwamen voorbij.
Spreuken, schilderijen, kunstwerken enz.

De dag van Cuijk vertelde ik al aan het begin, dat betekend dus ook feest!
De meeste straten/dorpen maken er een feest van bij doorkomst, en zo ook dus Cuijk.
1 Groot feest.. Maar Cuijk betekend ook de Pontonrug, een bijzondere ervaring om over water te kunnen lopen ;-)

Van Cuijk via Mook en Molenhoek richting Malden. In Malden komen alle afstanden samen en op het kruispunt zouden pa en ik op elkaar wachten.
Het werd dus pa die op mijn moest wachten. (We hadden een klein uur verloren aan plas- en soeppauzes,

Toen ik bij het Kruispunt in Malde kwam werd er vanuit het publiek naar me geroepen... Staat daar Cor ineens!!  Hij kon later beginnen en dat betekende dus dat hij tóch even kon komen.
Nog even een korte eet en drinkstop en toen gedrieën richting de eindstreep.

Zo'n 8 á 10 km lang genieten van heel enthousiaste mensen en heel veel muziek.
In Malden begint de straat als Via Maldiola, in Nijmegen overgaand in Via Gladiola.


Dat je deze laatste km's "gedragen" wordt klinkt misschien wel gek maar zo voelt het wel.
Al je pijntjes raken op de achtergrond door het enorme enthousiasme.

Weer een aantal bekende op deze laaste km's Ria (teamleidster van werk), Ina (buurvrouw van oude camping), tante Wil, familie en bekenden van Truus, buren van de camping
Heerlijk al die aandacht.
Bij de ere tribune even marsleider Willemstein en de burgemeester een hand gegeven.

Op de finish elkaar gefeliciteerd, afgemeld, medaille in ontvangst genomen en opgespeld gekregen


Nog even een borrel en toen weer richting de camping.
Lekker patatjes gegeten en gedouched en 's-avonds gezellig naar het feest dat op de camping werd georganiseerd ter ere van alle lopers.

Zaterdag 21 juli
Vanmorgen "uitgeslapen" tot 8 uur (achtis beter dan 3:30) .. lekker uitgebreid ontbeten,
de rommel opgruimd en koffie gedronken en toen naar huis.

Thuis weer de rommel opgeruimd, de was aan gezet, boodschappen gedaan, heerlijk bij de buren BBQ gegeten, nog even de laatste details voor Niels zijn vakantie doorgenomen, bloggie schrijven en dan zo maar weer eens snurken.


Allemaal bedankt voor het lezen/reageren.
Bedankt voor berichtjes in welke vorm dan ook..
Sowieso tot volgend jaar!!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dag 4.. Cuijk

Laatste dag vandaag.. Om half 6 stond ik aan de start, kwartiertje wachten en toen begonnen de laatste 42,5 km! Het eerste gedeelte is ...