donderdag 19 juli 2012

Dag 3.. Groesbeek en de Zevenheuvelenweg

Vandaag de fysiek zwaarste dag.. de dag van de Zevenheuvelen.
Vanmorgen begon het voor de start al nat.. en ook de start was nat.

Redelijk snel na de start werd het weer droog, tijd om de poncho op te bergen en in mn vest te lopen.
Heel voorzichtig werd het goed weer en kwam het zelfs zover dat ik zonder jas kon lopen.

Op een gegeven moment begon het weer waanzinnig te hozen en hebben we ongeveer 1,5 uur in de stromende regen gelopen!
En zo was eigenlijk de hele dag.. regen, zon, regen, zon ...
Pfff

Het lopen op zich ging goed uiteraard voel ik ook heus mn voeten wel, ik heb de nodige blaren.
Maar buurvrouw Ina heeft ze iedere avond weer keurig leeggemaakt en afgeplakt.
Van piepen wordt het niet beter en als je er naar gaat lopen ga je alleen maar meer pijn voelen.
Mijn Stelling is dus gewoon genieten van de mensen aan de kant en de pijn negeren.
Lekker doorstappen en gewoon in je tempo blijven..
Uiteraard is dit voor iedereen anders maar das mijn idee.

Voor mij zat de grootste uitdaging in de grote "pukkel"  bij Milsbeek, die brak me vorig jaar met mn zere been echt wel op!
Aan de voet van de bult nog even goed gegeten en gedronken.
Aanloop naar de "pukkel"


Dit jaar ging het voor mijn gevoel GOED, ik kon lekker tempo lopen en voor ik het goed en wel wist was ik boven
Boven!

Na deze bult gaat het richting Groesbeek.
In Groesbeek komt ook de 30 er weer bij en ga je dus met zn allen het gezellige centrum door.
Jaren hebben we er langs de kant gezeten en het is leuk om nu ook de andere kant te beleven.
Op hetzelfde plekje als waar we jaren gezeten hebben kwan ik nu een andere buurvrouw Ina van een andere camping tegen.
Door het centrum weer een klim en langzaam richting Zevenheuvelenweg.
Aan de voet van de Zevenheuvelenweg stond tante Wil weer. Vandaag even een bakkie koffie en weer door.
Op naar de camping .. daar zaten ma en de kids en vandaag ook Han en Peer met hun meiden te bikkelen in de regen.


Even hallo en dag een kort praatje en maar weer door. Nog een km of 8  naar de finish.
Verrassing!! In de bocht van een weg naar beneden, werd ik ineens geroepen door Margareth!!
Een (oud)collega die daar op haar zussen stond te wachten.

De finish weer gehaald afgemeld en op pa en buurman Arie gewacht.
Snel weer terug naar de camping zodat ik de visite nog even kon bedanken voor hun aanwezigheid.
(Bijna dapper op natte dag als deze)

Op naar de laatste dag..
Tot morgen!!

2 opmerkingen:

  1. mooi te zien dat goede vrienden voor je aan de kant zitten in de regen ,TOPPERS.fijn dat ja dit jaar geen nare pijntjes hebt.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goed gedaan Lin, nog 1 dagje volhouden, gaat je zeker lukken.
    Compliment alvast.
    Volgen je op de voet.

    Gr.

    Marco

    BeantwoordenVerwijderen

Dag 4.. Cuijk

Laatste dag vandaag.. Om half 6 stond ik aan de start, kwartiertje wachten en toen begonnen de laatste 42,5 km! Het eerste gedeelte is ...