zaterdag 19 mei 2012

Floratocht Zoetermeer

Vandaag was de Floratocht in Zoetmeer..
Mijn eerste 40 km stond op het programma.
Omdat pa al in Rijsbergen is moest ik dus in principe alleen lopen, maar hoe alleen loop je tussen een heleboel anderen?
Vanaf 7:00 kon je starten.  Het werd voor mij uiteindelijk 7:10 dat ik uit Snowworld wegliep.
Al vrij snel werd ik bijgehaald door Anneke, een gezellige vrouw uit Roelofarendsveen.
We bleken al snel een hoop raakvlakken (familie en bekenden uit Stompwijk/Roelofarendsveen) te hebben.
Met redelijk hetzelfde tempo en ondertussen volop kletsend gingen de tijd en de kilometers dus gestaag voorbij.
Door de schitterende natuur, afgewisseld met af en toe wat bebouwing, van Zoetermeer/Bleiswijk/Nootdorp/Kruisweg/Moerkapelle en geen idee waar allemaal nog meer, slingerde zich de route.

Onderweg een paar x gestopt.. Bij de eerste moest ik ff slikken, op die plek dronk ik vorig jaar nog een bakkie koffie met mijn ome Koos. Naar later zou blijken werd dit ons laatste bakkie ooit.
Vlak daarna zou hij overlijden en dus nooit meer de 4daagse lopen.  Vandaag dus even erbij stil gestaan en toen toch weer verder gelopen.
In de buurt van Moerkapelle stonden Cor en Ilse ons (na een ingewikkelde zoektocht) op te wachten met een heerlijk bakkie...

Het was schitterend weer om te lopen, ben zelfs verbrand.. Maar klagen doen we niet.
De eerste 40 zitten er dus weer op..
Volgende week de 3daagse van Breda.  Hopelijk is het dan weer zulk lekker weer.

Wordt vervolgd ;-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dag 4.. Cuijk

Laatste dag vandaag.. Om half 6 stond ik aan de start, kwartiertje wachten en toen begonnen de laatste 42,5 km! Het eerste gedeelte is ...