donderdag 18 juli 2019

Dag 3.. dag van Groesbeek

Een vroege start vandaag dus om 3:00 ging de wekker. 
Ja ik weet het idioot vroeg, maar ik wil graag op mn gemak wakker worden en dubbel checken of ik alles heb.
Om 4:40 sloot ik achteraan in de (nog niet al te lange) rij, 5 minuten voor het startsein.

Het lopen ging lekker en om 6:35 liep ik Malden in.

Iets verder in Malden was de post van de NS en zo was het dus om 6:45 tijd voor een overheerlijk soepie en een gezellig kletspraatje met mede wandelaars
Na het soepie maar weer aan de wandel.. de dijk over richting Mook.

Vlak voor mijn volgende rust het eerste bord met daarop de melding dat de eerste 15km er op zaten (7:46).
De rust kwam iets verder op. Deze post is bij een familie die dit jaar voor de 28e x deze rustpost organiseert.  Alles perfect verzorgd en gratis (ook prettig) koffie thee limonade bouillon fruit zoutjes op tafel... alles is er!!

Daarna door naar Plasmolen.  Na de camping daar krijg je weer een punt waar ik altijd een rust neem omdat je daar vandaan naar mijn Grootste nachtmerrie loopt .. de st. Jansberg (10:25)


Maaaar .. ik heb m weer bedwongen, een klein half uurtje later was ik over het hoogste punt."
Dat leest misschien als een "appeltje-eitje" maar dat ding is verrekte steil

Als je m over bent en een stukje verder bent zie je Groesbeek staan op de borden, dat er Breedeweg onderstaat en het dus een aparte wijk (of iets dergelijks) is, daar lees je even over heen.
Jammer maar het duurt vanaf daar nog een heel poosje voor je uiteindelijk Groesbeek centrum bereikt
 Groesbeek is altijd een feestje om doorheen te lopen.
Zeker als je ouders weer langs de kant zitten en je een appelflap krijgt aangeboden!
Kun je mooi even van de andere kant de sfeer proeven en mensen kijken ;-)


Eeeen door... Groesbeek uit en richting de Zevenheuvelenweg.
Net voor de Zevenheuvelenweg dit bord... nog 10 km, het is dan inmiddels 12:15

Een paar minuten later dus echt het begin.
Het is vandaag fysiek de zwaarste dag, maar ëcht een drama is het niet om de heuvels over te moeten

Na de laatste rust bij de KWBN, ben ik in 1x door gelopen naar het eind... nog een ruime 7km.
Om 14:10 was het nog 2,7 km en na een paar hele gezellige straten was daar de finish 0m 14:40

Natuurlijk weer even naar de snackbar voor een ijsje en een drankje en jawel... daar waren pa en ma gezellig weer.
Even gekletst, andere wandelaars gesproken en toen naar "huis"
Opgevangen door oma Alice met een kopje thee en terwijl ik met mn pootjes in het zwembad zat kwamen ook Roy en Nazario uit de stad (Zij lopen de 30 en waren rond 13:00 allebei al binnen) en even later Maxim en Jolijn... die 2 toppers lopen samen de 50!!

Zij zijn morgen bij de intocht ook 1 van de "Bijzondere deelnemers" (met de genummerde blauwe vlaggetjes) Zij hebben nummer 60.

Na het douchen en de heerlijk nasi van oma ben ik naar de massage geweest.
Wauw mijn benen voelen weer fris en fruitig, zo nog even mn voeten opnieuw tapen en dan heeeel gauw snurken.
Morgen een late start helaas. 

Tot morgen

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dag 4.. Cuijk

Laatste dag vandaag.. Om half 6 stond ik aan de start, kwartiertje wachten en toen begonnen de laatste 42,5 km! Het eerste gedeelte is ...