dinsdag 16 juli 2019

Dag 1 .. Dag van Elst

Dag 1: 


Deze 4daagse begon ik met een vroege start. Helaas door nieuwe regels is het niet meer mogelijk om alle dagen vroeg te starten, want we mogen niet meer ruilen.  Alle dagen laat starten mag dan weer wel, maar daar hoef je niet voor te ruilen.
Jammer maar het is niet anders.
Om iets over half 5 stond ik bij de start en om precies kwart voor 5 klonk het startschot.
 
 
 
Het blijft ieder jaar weer geweldig om "uitgezwaaid" te worden door luidruchtige (dronken) studenten!  Hun enthousiasme is aanstekelijk en werkt dan ook (bij de meesten) een glimlach op het gezicht op dit vroege tijdstip.


 
 
Om 5:05 liepen we over de Waalbrug, er lag weer net als vorig jaar een brandweerboot in de Waal die een saluut gaf.



Het was een beetje fris/licht bewolkt vandaag, maar heerlijk! Ik teken voor alle 4 de dagen het weer van vandaag, maar dat gaat helaas niet gebeuren.  Morgen wordt het al een 3 graden warmer schijnt het.
Omdat het zulk lekker weer was kon ik aardig doorlopen
Om 6:50 had ik er al 11,6km op zitten

Een uurtje later zat ik bij de NS aan hun verrukkelijke soepie.
 
Om 8:30 liep ik het altijd gezellig Elst binnen.
In Elst is altijd veel volk op de been, veel muziek en gezelligheid.
Ik ben over de blauwe loper gelopen en heb de burgemeester een handje geschud.. gewoon omdat t kon en omdat het "bruggetje" dat langs haar leidde op mn pad lag ;-)



9:15 uur



Na nog een plaspauze en meteen een pauze bij de NS voor een bakkie thee en een banaantje
Liep ik door naar de rustpost van de KWBN,  daar  kort gestopt en bij de uitgang op weg naar Bemmel las ik dat het nog 9,7 km was.
Ik moest wel even kort achter elkaar stoppen om buurvrouw Annemarie van Concert at Sea kans te geven zich op tijd in Bemmel te bevinden zodat we elkaar kort konden treffen.
Om 11:45 liep ik Bemmel in en kreeg even later een appje "Ik ben in Bemmel, aan de linkerkant van de weg"
Oke links gaan lopen dus, even zoeken en uiteindelijk hebben we elkaar gezien.

Heel erg leuk om bekenden tegen te komen langs de route!!
 
Bemmel nog net niet uit... kwam dit bord.  Heerlijk, het einde komt in zicht!!

Lent nog even door met zijn gezellige "Via Begonia" en dan richting de brug.
Onderweg kreeg ik een ijsje aangereikt en die heb ik op een bankje even opgegeten, ondertussen kletsend met geïnteresseerd publiek.
Daarna weer door en ja hoor... daar was de brug weer.
 
 

Dan ga je de finish ruiken en kan je dus lekker door.. nog even stukje centrum en het Faberplein
Bij AH links af en dan zie je de finish bijna.
Om 13:50 was ik afgemeld en had ik mn startkaart voor morgen te pakken

Bij snackbar Corry nog even mezelf beloond met een ijsje en cola en toen nog even naar het Julianaplein (een verzamelplek voor wandelaars). Daar zijn de hele week dweilorkesten te vinden en vandaag was het oa de beurt aan het orkest van Floris.  Mijn gastheer deze week.
Erg leuk!!

Langzaam aan naar "huis" gelopen, gedoucht, mijn voeten bekeken en geconstateerd dat er op de grote linkerteen een blaar zat. Leeggemaakt en afgeplakt.. morgen weer aan de bak of er niks gebeurt is.
Even gerust.. nu mijn verhaaltje tikken, straks eten daarna naar de massage en als ik terugkom daarvan lekker snurken.

Tot morgen!!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dag 4.. Cuijk

Laatste dag vandaag.. Om half 6 stond ik aan de start, kwartiertje wachten en toen begonnen de laatste 42,5 km! Het eerste gedeelte is ...